יום שני, 25 ביולי 2016

השינוי שלי - ראייה



הפעם הראשונה בה הבנתי שאני צריך דחוף משקפיים הייתה באזור חטיבת הביניים, כאשר המיקום בשולחן הראשון לא הספיק כדי להעתיק את סיכום השיעור בהיסטוריה של ימי הביניים..


כשהרכבתי לראשונה משקפיים, הייתי באזור ה2-, ונדהמתי לגלות שלירח הלבן יש מרקם והפנים שלו לא באמת חלקות כמו שחשבתי, זו הייתה חוויה מדהימה. מאז המצב רק התדרדר, מדי שנה המספר עלה, נוסף צילינדר, והגעתי בגיל 32 ל5- עם צילינדר בשתי העיניים.
במהלך חיי ניסיתי עדשות רכות וקשות ואפילו ניגשתי פעמיים לבדיקת התאמה לניתוח ראייה, בהפרש של עשר שנים בין הבדיקות. עם השנים פיתחתי רגישות לעדשות רכות, ובתור אחד שיושב הרבה מול מחשב העדשות הקשות היו קרוב לבלתי אפשריות עבורי. בפעם האחרונה שניגשתי לבדיקת התאמה ללייזר הבנתי שזו גם כנראה הפעם האחרונה, המומחה במרפאה הטובה בארץ קבע ששנתיים לא ראה מקרה מורכב כמו שלי ושהוא לא יודע להעריך את מידת הסיכון בניתוח. הוא לפחות היה ישר איתי..
זיכרון המראה שלי ללא משקפיים וההבנה שלא יתרחש נס בעולם הרפואה בשנים הקרובות ואאלץ להמשיך לחבוש משקפיים הניעו אותי לחפש משהו אחר.
נזכרתי בהרצאה ששמעתי די מזמן של ד"ר מרקולה שסיפר שהצליח להוריד תוך מספר ימים את המשקפיים ומכאן בעצם התחילה החפירה בשיטת בייטס להורדת משקפיים.
בקצרה, הורדתי תוך כחודש מ5- עם צילינדר ל3.5- ללא צילינדר (בדיקת אופטומטריסט). רכשתי משקפיים חדשות הזולות ביותר שמצאתי (עלו כ300 ₪), ופחות או יותר כשבועיים נוספים אחר כך המשקפיים הללו כבר לא התאימו ויכולתי להשתמש בהם רק בערב כאשר חדות הראייה שלי ירדה. מצאתי אתר מדהים לרכישת משקפיים דרך האינטרנט  וקניתי זוג חדש של 2- ב6.5$. לו הייתי חוזה מראש הייתי צריך לקנות עוד כמה זוגות..
היום אני עם 0.5- בבקרים הטובים ו 1.5- בבקרים המתוחים והעייפים, בלילה אני מתקרב שוב ל3- אבל תמיד הייתי עם ראיית לילה חלשה. מדהים. איך אף אחד לא מספר שזה עובד ותעשיית המשקפיים מגלגלת מאות עד אלפי שקלים לכל חובש משקפיים, הסתכלו סביבכם ותבינו כמה כסף הולך שם ומה מנסים לדחוף לכם בכל ביקור.
אז איך זה עובד?
ראשית, הקמתי אתר ללימוד השיטה, נכון לכתיבת שורות אלו הוא יחסית ראשוני אבל הוא בהחלט מעביר את העקרונות, משם זה רק הפנמה, תרגול וכנראה שברוב המקרים סבלנות והנחייה חיצונית. הרעיון הבסיסי אומר שהסתגלות הראייה למרחקים שונים מתבצעת על ידי שרירי העין החיצוניים ולא על ידי העדשה. ברגע שמפנימים רעיון זה אפשר לשאול שאלות כמו – עד כמה שרירי העין שלי מנוונים? חזקים? תפוסים? למי שיוצר קוצר ראייה וחובש תדיר משקפיים התשובות הן – כן, לא, כן! על ידי תרגול והרפייה ניתן לשפר את הראייה באופן טבעי ולהביא למצב בו העין והמוח שאחראי על תרגום הסיגנל מגיעים למצב הרמוני בו הראייה תקינה.

אני חייב לציין שמי שיושב רוב היום מול המחשב יתקשה לעמוד בעיקרון הכי בסיסי האומר "זרוק את המשקפיים לפח". במקרה שלי בשלושת החודשים הראשונים נעזרתי במשקפיים לנהיגה בלבד, והאמת שדי סבלתי בעבודה מול מחשב. בסופו של דבר הגעתי לסטטוס קוו בו אני משתמש במשקפיים במקרים הנדרשים מול מחשב ובמרשם חלש מאד, ולנהיגה כדי לא להסתבך עם החוק, תכל'ס רואים מצוין גם ב0.5- או 1-.
מאחל לכל חובשי המשקפיים ששואפים להוריד משקפיים לחוות את התחושה המדהימה של להסתובב בלי משקפיים ולראות, זה פשוט בלתי נתפס.

4 תגובות:

  1. וואו מעניין, אני אקרא על זה עוד, מי חשב שיש דבר כזה? ואני כבר 10 שנים עם משקפיים

    השבמחק
  2. ממש מעניין, תודה ששיתפת. מודה שלא נחשפתי. באיזו תדירות אתה עושה בדיקת ראייה כדי להעריך את ההתקדמות עם השיטה?

    השבמחק
    תשובות
    1. באופן שוטף הייתי משתמש בלוח SNELLEN שהוא מדד טוב מאד להתקדמות ברזולוצייה טובה מבדיקת עיניים שגרתית. בעיקר אם מייצרים לוח כזה בעצמך ברזלוציית אותיות גבוהה (שינויים קטנים בין שורה לשורה). מבחינת משקפיים הזמנתי בZENNI משקפיים כל רבע מספר והשתמשתי בהתאם לשיפור בראייה, כך שלמעשה בדיקת אופטמיטריסט עשיתי יותר לווסאח העצמי מאשר למדידה. חשוב לציין שאין קורלציה מלאה בין לוח SNELLEN לבין מספר במשקפיים (דיופטריה). המוח משלים הרבה פרטים לבד, ולכן מישהו עם דמיון שופע יהיה טוב יותר בבדיקה של SNELLEN מאשר בדיקה 'אובייקטיבית' של מכונה או אופטמיטריסט.

      מחק
  3. מרתק, בחיים לא שמעתי על זה לפני כן. התחלתי לסבול מפרסביופיה לא מזמן, וטוב לדעת שאולי יש לזה פתרון

    השבמחק