יום ראשון, 17 במאי 2015

דיבייט אופייני עם קרוב משפחה



רציתי לשתף אתכם בשיחה חצי דמיונית עם בן משפחה דואג שמבין עניין ומציג כמה טיעונים לא רעים נגד התזונה או דרך החיים שבחרתי ללכת בה. לזכותו יאמר שדווקא לסוגיית הפחמימות לא נכנס אלא לנושאים אחרים ולא פחות חשובים - ספונטניות, בריאות הנפש, חשבון הבנק, מוסר ואיך לא טיעון גם "סבתא שלי הייתה מעשנת עד גיל 100" :)







דוד: בגדול אני לא רואה דבר שלילי בשיפור הרגלי התזונה, שמירה על כושר, והימנעות מאוכל תעשייתי הם דברים חשובים. אבל, אני לא בטוח שהאופן (האבסלוטי משהו) שבחרת ליישם את העקרונות האלה הוא האופן הנכון. הכל צריך להיות במידה.


אני: תסביר למה אתה מתכוון.

דוד: אני מתרשם שרוב היום העיסוק הוא סביב אוכל (כמה לאכול, מתי לאכול, מה מותר ומה אסור) . זה עלול לפגוע בכל מיני דברים.
למשל, ספונטניות- החבר'ה במשרד יוצאים לאכול (מה לעשות?), עוגת יומהולדת ועוד דברים שאתה בטח חווה ביום יום.


אני: זה כמובן עניין של בחירה, מה יותר חשוב ולאט לאט לומדים לקחת את האנשים למקומות "הכשרים", או למצוא את הדברים ה"כשרים" במקומות שאליהם יוצאים. בדיוק כמו שנכנס לי מתישהו ג'וק להיות דתי. כמובן שיש בדיוק כמו בדת קוים אדומים מבחינתי שעליהם לפחות כרגע אני לא מתפשר, למשל מוצרים עם גלוטן או סוכריה על מקל :)


דוד: או למשל מצב כלכלי- חלבון ושומן יותר יקרים מפחמימות. היום לדוגמא קניתי 5 חבילות פסטה ב10 שקלים, הן יספיקו לנו לשלושה שבועות לפחות.


אני: אני יודע, חייתי כסטודנט עני 4 שנים על לחם פסטה וטונה פעם פעמיים בשבוע. יש דרכים גם זולות לחיות בתזונה הזו אבל בהחלט פחות מגוונות. לדוגמא, אתה בהחלט יכול להתקיים על כמה ירקות ירוקים יחד עם 3 ביצים מטוגנות בחמאה ו 2 גביעי שמנת 27 ועוד נשנוש כלשהו השקול ל300 קלוריות ממקור חלבון או חלבון פחמימה. וזהו. יוצא בערך 16 שקלים ליום כולל כל מה שרשמתי. אפשרות נוספת היא לגשת לקצב ולבקש שומן בקר, בחלק מהקצביות אפשר לקבל את זה בחינם, לקנות עצמות (15 שקלים לקילו) ולהכין מרק מדהים כך ששוב אתה סוגר יום בפחות מ20 שקלים.וברור שקשה להתחרות בפסטה עם פסטה.


דוד: וכמובן הבריאות - לדעתי הוא הנושא החשוב ביותר.
אני לא מתכוון בהכרח הבריאות הפיזית, אני מתכוון לבריאות הנפשית. יש קשר מוכח בין פרפקציוניזם,מודל שלמות הגוף, להפרעות אכילה.


אני: מסכים לכל מילה! כבר חששתי שתדבר על ההשפעה הבריאותית של השומן בעורקים שלי :)

דוד: יש עוד סיבות למוות בעולם, אני מניח שהשינוי שעשית הוא מטעמים בריאותיים. אפשר למות גם מ: תאונות דרכים, זיהום סביבתי, סרטן גנטי וקרינה הן רק חלק מהגורמים הרבים שעלולים להרוג אותנו.

אני: הפליאו זו תפיסת עולם של שתיית מים נקיים, חלב לא מפוסטר, פרוביוטיקה, ילדים שמשחקים בבוץ, מינימום קרינה, שינה איכותית ואימונים.השאיפה שלי לתפיסת העולם ולא נטועה רק בתזונה


דוד: הטיעון המוסרי - מה עם נושא איכות הסביבה (זבל של פרות) או הפן ההומני (תהליך הגידול והשחיטה), ועוד יותר מזהמה יקרה אם אוכלוסיית כל העולם תעבור לתזונת פליאו או תזונה קטוגנית. לדעתי העולם לא ימשיך להתקיים כמו שהוא היום. לדעתי אנחנו צריכים לעבור לחרקים :)


אני: אתה צודק, אני לא יכול שלא להסכים איתך לגבי לאן העולם ילך אבל, וזה אבל גדול - כל עוד לא תקום ישות כזו שתלחם בפרדיגמה הקיימת של תזונה תעשייתית הילדים שלנו יגדלו להיות חולים בגיל צעיר יותר ויותר - סכרת, ADHD, דמנציה, MS, סרטן ומה לא. אני רואה את הערך בפריצת הפרדיגמה הקיימת, העולם ימצא את הפתרונות, כרגע הפרדיגמה היא לא הומנית אלא כלכלית גרידה של תעשיית הסויה, תירס, חיטה וחברות התרופות.


דוד: סבא של אישתי בן 96 ולא לוקח תרופות בכלל, אין לו שמץ של מושג מזה פליאו או תזונה קטוגנית, הוא פשוט חיי חיים צנועים ולא מפריז באוכל ושתייה.


אני: הוא לא גדל בדור שלנו. היום יש ילדים בני 9 חודשים עם סוכרת, הבעיה היא בדור הצעיר שהרבה יותר רגיש להרגלי התזונה, איכות מי השתייה, הקרינה, האנטיביוטיקה, ולא הזכרתי אפילו את סוגיית הניתוחים הקיסריים והעדר ההנקה שמשפיעה באופן מכריע על היכולת שלנו כבגירים להתמודד עם מחלות שונות.

דוד: אתה יודע שהכל מדאגה נכון?


אני: כמובן :)

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה