יום שישי, 7 באפריל 2017

הגיגים לפני אימון מיוחד חורף 2017



קרטה הוא הדוגמא העילאית למשמעות הדוגמא האישית. הגוף מחקה באופן לא מודע את ראש הדוג'ו. אצלו טמונה האחריות המודעת, ואולי הלא מודעת, לגודל ועוצמת ההשפעה על תלמידיו.

קרטה מזכיר קצת את תורת שלילת התארים של הרמב"ם, אי אפשר לתאר אותו, הוא מעבר לתיאור, צריך לעשות ומתוך עשייה מגיע לִשְׁמָהּ. בקרטה כמו במתמטיקה התרגול נחשב. אבל בניגוד למתמטיקה לא מספיק י להבין את היסודות באופן מנטלי צריך ללמוד ולחווט את הגוף לזכור, לשנן ולהתאים את הגוף לתנועות.
כמו כן, אם ביהדות מדברים על צחצוח המידות הרי שבקרטה מדברים ועוסקים על צחצוח התנועות. צחצוח המידות תורם לנקיות הנפש וצחצוח התנועות לנקיות המנטלית.

בקרטה ההבנה וההפנמה שלך כי אתה חלש מנטלית ויש לך עוד המון במה להשתפר זו עוצמה. העוצמה להיות עניו ולהבין שיש עוד דרך ארוכה לפניך שהסוף שלה לא יושג לעולם, לתהליך עצמו, לחתירה יש משמעות ובתהליך הזה מתבצע הלימוד והשיפור המתמיד.

בחיים תמיד אמרו לנו אם תלמד ותעבוד קשה "תתעשר!", כשהתבגרנו הבנו שזה לא כל כך מדוייק ושיש עוד "חוקים" בקוסמוס. קרטה במובן הזה הוא חממה, עבודה קשה מביאה לתוצאות, הרבה מאד תלוי במידת ההשקעה ובחניכתו של ראש הדוג'ו.

אז לשם מה? שמא לִשְׁמָהּ? ביהדות מתוך שלא לִשְׁמָהּ יבוא לִשְׁמָהּ. כך גם בקרטה, רק שאין אל טרנסדנטי שאליו עובדים. הלא לִשְׁמָהּ בקרטה זו העבודה הגופנית והמנטלית גרידא. הלִשְׁמָהּ הוא אימון עבור משהו שמעבר. לא אל אל, אלא אידאל. למשל, מתוך האימון והתרגול לייצר עולם טוב יותר סביבי.


* הדברים הללו נכתבו לפני אימון מיוחד. אימון מיוחד זה רצף אימונים אינטנסיבי ביותר הנמשך על פני מספר ימים ב

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה