יום שבת, 5 בדצמבר 2020

שיטת וים הוף (WHM) - רק לנשום



 שמעתי על השיטה לפני כמה שנים, אפילו האזנתי למספר פודאקסטים של וים הוף, אבל בכל פעם ששמעתי ידעתי שאני מאזין למישהו ש100% משוכנע בעצמו אבל בדיוק באותו הזמן גם 100% מסובב לגמרי.

המצב השתנה אחרי שקראת הספר שלו , רפרפתי במחקרים שעומדים מאחוריו (רפרנסים למטה) ויותר מכל התנסיתי בשיטה שלו.


חשיפה לקור לא חדשה לי בכלל, גם לא תרגולי נשימות (בוטייקו, ביופידבק,  HeartMath, ועוד) אבל אף לא אחד מהדברים האלה אפילו לא התקרב בעוצמתו לשיטת הנשימות של וים הוף. השיטה מאפשרת לך לשלוט על משהו שעד היום היה נחשב לבלתי נשלט -  מערכת העצבים העצמונית (ANS).
התחושה אחרי תרגול בודד של כ-20 דק' היא שיש כאן משהו מיוחד, כמעט אופוריה. אני מכיר את התחושה הזו רק כאשר אני מבצע עמידת טי צ'י מיוחדת או אחרי מדיטציה נדירה שבה הצלחתי להגיע לשקט פנימי עמוק (stillness). הייתי בהלם שאפשר לשחזר עומק ונגישות כל כך עמוקה למוח בזמן קצר כל כך ללא אימון מקדים.

השיטה כוללת 4 סשיינים (אפשר גם יותר..) של 30-40 נשימות עמוקות אשר ביניהן יש עצירות נשימה (retention) שיכולות לנוע באופן אישי  מחצי דקה ואף לשלוש דקות. המרשים הוא שכבר אחרי שני סיבובים אפשר להתקרב בקלות לשתי דקות. בגדול,  מכניסים באופ מודע את הגוף להיפוקסייה (מחסור בחמצן) ובסיום כל עצירת נשימה מזינים את הגוף מחדש בחמצן אליו הוא רעב. (קטע מוקלט של וים הוף מנחה את הנשימות אפשר למצוא כאן)

מעבר להתנסות האישית שלי, וים הוף טוען ל26 שיאי גינס שחלקם בלתי נתפסים - חצי מרתון על קרח ושלג יחף ובמכנסיים קצרים, מרתון במדבר סהרה ללא שתייה ובלי אימון מקדים, טיפוס על הקלימנג'רו במכנסיים קצרים תוך יומיים, הזרקה של וירוס מדבק במיוחד (בהשגחה רפואית כמובן) ללא תסמינים כלל, ועוד ועוד. מה שבאמת מרשים הוא היכולת לשחזר חלק מהדברים שוים הוף עושה באופן מבוקר מדעית על וים הוף עצמו ועל אנשים אחרים שמשתמשים בטניקות הנשימה שפיתח.

המסר של וים הוף מהדהד את המסר שלי - חזרה לטבע. חיונית, שמחה, בריאות ואהבה באים מאליהם כאשר מחוברים לטבע. השיטה של וים הוף מחברת בין הקור, הנשימה והאמונה העצמית כדי להחזיר אותנו לטבע, לעצמנו.

בסיפא,  קצת ביקורת - מבחינה מדעית, אני לא בטוח שהנשימות של וים הוף הן הדבר הכי טוב או נכון בשיטה שלו, למעשה אני חושב שהיכולת של וים הוף לבצע את השיאים שהוא עושה היא בגלל העמידות הגבוהה שלו לקור. 

נשימות כבדות, מורידת באופן משמעותי את הפחמן הדו חמצני בדם מה שהופך את הדם ליותר בסיסי, וההמוגלובין בדם בסיס מתקשה לשחרר את החמצן לרקמות (אפקט בוהר).

מיסיונר של בריאות..



קישורים:

  1. פרוטוקול מותאמות לקור כפי שמופיע באתר הפרוטוקולים של זהר - כאן
  2. שליטה על מערכת העצבים העצמונית - לינק
  3. ים של רפרנסים על ויף הוף, באתר ויקיפדיה - כאן
  4. אפליקציית הנשימות ועוד - כאן
  5. The Wim Hof Method - הספר האחרון שכתב - כאן
  6. אתר בעברית עם הסברים בעברית למאמרים בנושא תרפיות קרח (הפעלת heat shock protein ועוד)


2 תגובות:

  1. היי זוהר יופי של פוסט! כל הכבוד שהעלת את המודעות לנושא כבר ב2020:)
    אני מדריך שיטת וים הוף מוסמך, אתה מוזמן להגיע אלי לטבילת קרח בשמחה!
    אם יראה לך רלוונטי, אשמח אם תוכל להוסיף את העמוד הזה שאני מעדכן תדיר עם מחקרים חדשים בהקשר לשיטת וים הוף
    https://nofear.co.il/סיכום-מחקרים-שיטת-וים-הוף/

    אופיר

    השבמחק
    תשובות
    1. אחלה אתר, אוסיף. המוטיבציה שלי היא הנגשה בעברית של מידע שקיים כבר שנים בחוץ באנגלית ושפות אחרות בספרים או במדיות אחרות, לכן זה רק למראית עין שהפוסטים מקדימים את זמנם במספר שנים (ראה את התזונה הקיטוגנית שהתחלתי ב2014..). בכל מקרה, מצאתי שאחת הדרכים הפשוטות ביותר לאמבט קרח למי שיש מרזב, זה לתת למים של המרזב להשפך לתוך אמבט. בחורף המים יגיעו גם לארבע מעלות באזור השפלה ופחות באזור ירושלים והצפון. מים שיכולים להתחדש ולמלא אמבט כמעט כל יום מחדש.

      מחק