יום רביעי, 12 ביולי 2023

 


מי אני – חלק 2

 

איך ממשיכים?

 

הגיאנה יוגה מדברת על כך שהמציאות שאנו חווים ביום יום אינה המציאות או האמת האולטימטיבית. קונספטים שהושתו עלינו במהלך החיים, גם אם באופן נצרך אבולוציוני כדי לקיים חברה, גם כיסו באותה הזדמנות על האמת, על המהות האחת שאנחנו. הגיאנה יוגה אומרת שאנחנו זו לא האישיות, או הישות שאנחנו חושבים שאנחנו - אנחנו לא תסביך הגוף-נפש, אנחנו קודמים לכך. תמיד היינו ותמיד נהיה. קשה לתפוס מה המשמעות של תמיד היינו או תמיד נהיה. איך היינו טרם היינו בגוף? התשובה הספונטנית היא ״אני לא יודע/ת״. זו גם התשובה הנכונה. לפני ההוויה בגוף לא הכרנו את עצמנו. הדוגמא הכי חיה מבחינתי לכך היא תינוק שזה עתה נולד. אין לו שפה, אין עליו מושגים וקונספטים מועמסים, יש רק אותו עם עצמו. שקוע בפנימיותו העוברית. זה. זה המצב אליו אפשר לחזור. לאט לאט התינוק מזהה את עצמו עם הגוף, ובשל כך הרעב והכאב מזוהים ככאבים שלו. זהו שורש הסבל.

 

לאחר קריאת הספרים, והטמעת חלק מהחומרים בשכנוע כזה או אחר חיפשתי מורה, מורה חי. שיטוטים בויקיפדיה אחר ממשיכים של דיוויד הוקינס או ניסרגדטה מהראג׳ העלו חרס. עד היום אני לא יודע מה הביא לכך אבל מצאתי אתר אינטרנט צנוע  של מורה בשם רמקאנט מהראג׳. רמקאנט מצהיר שהינו תלמידו ממשיכו של ניסרגדטה מהראג׳ וכי ישב למרגלותיו (בו בזמן שהיה מנהל בנק גדול בהודו) במשך 20 שנים..

אך אבוי, גם המאסטר הזה כבר אינו בגופו כשנתקלתי באתר. בצרתי פניתי לאדמין של האתר, גברת בריטית בשנות ה60 לחייה שהינה גם עורכת ספריו (יש לו ספרים!) של רמקאנט מהראג׳. בחלוף הימים והחודשים תוך תקשורת דו או תלת חודשית התגלה בפניי כי אותה אדמין, גברת אן שו (Ann Shaw) הינה מאסטרית ממומשת בעצמה (הפניות לספרים מטה) ועוד דוברת אנגלית רהוטה!! הידד המזל האיר לי (למי?) פנים וקפצתי על המטוס לאנגליה. הפגישה עם אן היוותה נקודת מפנה בחיפושים, ולמעשה סללה את הדרך חזרה לעצמי. ״תחנה אחרונה כולם לרדת!״

 

בפוסט הבא אגע בדרך שהציעה לי אן, וחלק מהגילויים לאורכה. דרך שגם  מופיעה  בספרה who am I שנמצא כעת בשלבים מתקדמים של תרגום לעברית (ספר המכתמים תורגם לעברית וניתן למצוא במהדורה דיגיטלית בקישורים מטה).


 ספרים:

  1. Timeless Years With Shri Ramakant Maharaj  ספרה של אן המתאר את הקשר בין עשור השנים שלה עם שרי רמקאנט מהראג'   (קישור לאמזון)
  2.  Who Am I – ספרה של אן, "מי אני" המונגש לקורא המערבי. הספר נמצא בשלבי תרגום מתקדמים ויפורסם באתר E-VRIT (קישור לאמזון).
  3. היה עימך - ספר מכתמים שתרגמתי מבוסס על הספר Selfless Self. ניתן לרכוש בגרסה דיגיטלית בעברית בלינק הבא - היה עימך הגרסה הדיגיטלית בעברית
  4.  Selfless Self – ספרו הראשון של רמקאנט מהראג', ספר שו"ת (קישור לאמזון)
  5.  Ultimate Truth – ספרו השני והאחרון של רמקאנט מהראג', ספר שו"ת ושיחות.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה